Într-o Românie în care modernitatea se strecoară greu printre cutumele trecutului, declarațiile lui Călin Georgescu ne aruncă înapoi în timp, într-o epocă în care „firul divin” era mai important decât realitățile dure ale vieții. Omul care visează să devină președinte ne propune o viziune în care drepturile femeilor devin un moft, iar prioritățile guvernării sunt aliniate la o linie rigidă de suveranism și extremă dreaptă.
Nașterea prin cezariană: „Tragedie” sau soluție medicală?
Declarațiile lui Călin Georgescu despre naștere nu sunt doar controversate, ci absurde. Potrivit domniei sale, cezariana reprezintă „o tragedie”, iar femeile ar trebui să-și asume „firul divin” al nașterii naturale, indiferent de riscuri. Un detaliu care lipsește, însă, din discursul său înflăcărat, este realitatea: pentru unele femei, cezariana nu este o alegere, ci o necesitate medicală.
Ironia este că această viziune vine într-un context global care pune accent pe drepturile femeilor și pe alegerile lor legate de propriul corp. Dar, se pare, pentru domnul Georgescu, viețile femeilor sunt mai puțin importante decât menținerea unei imagini idilice, dar arhaice, despre maternitate.
Spre o Românie a trecutului glorios?
Planurile lui Călin Georgescu pentru România par inspirate dintr-un manual de propagandă din perioada comunistă, când statul își arogase dreptul de a decide inclusiv asupra corpului femeii. Este fascinant cum un om al vremurilor noastre reînvie acest tip de control, dar mascat sub promisiuni de „renaștere națională” și „demnitate suverană”. Nu ar fi surprinzător să aflăm că urmează să propună și un program prin care nașterile naturale să fie impuse prin lege, că doar „firul divin” știe mai bine.
Suveranismul și pericolul extremismului
Deși Georgescu pozează într-un lider vizionar, discursul său este un amalgam periculos de extremism de dreapta și pseudo-naționalism. Sub masca suveranismului, se află dorința de a îngrădi drepturile fundamentale, iar femeile par să fie primele vizate. Este ușor să observăm cum ideile sale despre „tradiție” ignoră complet evoluția societății și contextul medical al secolului XXI.
Întrebarea care contează: Cine decide?
La final, ne întrebăm: cine decide ce este mai bine pentru femei? Răspunsul, în viziunea lui Călin Georgescu, este simplu: el. Pentru domnia sa, medicii, femeile însăși, sau realitățile complexe ale vieții nu sunt relevante. România viitorului, în viziunea sa, este una în care „firul divin” este mai important decât viețile reale, cu toate complicațiile și nuanțele lor.
Poate că un astfel de discurs are ecou într-o nișă restrânsă, dar pentru o Românie modernă, aceste idei sunt mai degrabă un pas înapoi. Și atunci, nu putem să nu ne întrebăm: Călin Georgescu știe mai bine? Sau doar vrea să știm mai puțin?