Traim intr-o lume din ce in ce mai haotica si mai agitata, fiind loviti zilnic de valuri de informatii. In aceste conditii, va poate parea tot mai dificil sa va amintiti detalii, sa retineti date sau sa va concentrati la ceea ce aveti de facut, fara a va lasa mintea sa zboare la cu totul alte lucruri. Poate deveni destul de frustrant atunci cand memoria va joaca feste si nu va puteti concentra la sarcinile pe care le aveti de indeplinit. 

Desigur, genetica joaca un rol major in ceea ce priveste pierderile de memorie, cu atat mai mult atunci cand este vorba despre afectiuni grave, asa cum este boala Alzheimer. Cu toate acestea, studiile au demonstrat ca dieta si stilul de viata au un impact semnificativ asupra imbunatatirii memoriei si concentrarii. 

Daca si dumneavoastra va confruntati cu pierderi de memorie sau lipsa capacitatii de concentrare, va invitam sa descoperiti in randurile urmatoare cateva sfaturi eficiente pentru imbunatatirea memoriei si concentrarii. 

Practicati meditatia si tehnicile de relaxare

Practicarea meditatiei poate avea beneficii numeroase pentru sanatate. Datorita efectelor sale relaxante, meditatia ajuta la reducerea stresului, a intensitatii durerilor cronice si a presiunii sangvine, influentand in acelasi timp imbunatatirea memoriei si cresterea concentrarii. In fapt, meditatia si tehnicile de relaxare au un efect pozitiv in ceea ce priveste cresterea materiei cenusii din creier.

Odata cu inaintarea in varsta, materia cenusie degenereaza, ceea ce poate avea un impact negativ asupra memoriei si a proceselor cognitive. Meditatia vine astfel sa imbunatateasca memoria pe termen scurt si capacitatea de concentrare. 

Optati pentru sesiuni de exercitii fizice

Este demonstrat faptul ca functiile creierului sunt imbunatatite in momentul practicarii activitatilor fizice regulate. Miscarea determina schimbari la nivel cognitiv, contribuind astfel la dezvoltarea intregului proces al creierului. Daca simtiti vreodata ca aveti un blocaj, iar capacitatea de concentrare este slabita, puteti opta pentru sesiuni de exercitii fizice.

Exercitiile cardio, de pilda, sunt extrem de eficiente pentru creier, caci ajuta la dezvoltarea neuronilor de la nivelul hipocampusului, o parte a creierului care sustine memoria si concentarea. 

Dormiti suficient 

Fara odihna suficienta, imbunatatirea memoriei si a capacitatii de concentrare nu sunt posibile. Somnul joaca un rol esential in consolidarea memoriei, in timp ce privarea de somn are un impact negativ asupra memoriei si problemelor de concentrare. Recomandarea specialistilor este un somn de aproximativ 7-9 ore pe noapte pentru adulti, respectiv de 9-10 ore pentru copii. 

Antrenati-va creierul 

In acelasi mod in care va antrenati corpul, va puteti antrena si creierul, in asa fel incat sa ajungeti sa fiti productivi si creativi in cea mai mare parte a timpului. Un sfat important este sa cautati intotdeauna sa invatati lucruri noi, fie ca este vorba de noi tehnici la locul de munca, regulile unui joc recent achizitionat, citit sau invatarea unei limbi straine. Acestea sunt metode eficiente de a va tine creierul in alerta si de a va imbunatati memoria si concentrarea. 

Mentineti o greutate corporala normala 

Multe studii au demonstrat de-a lungul timpului ca obezitatea reprezinta un factor de risc in ceea ce priveste declinul cognitiv. Aceasta afectiune poate conduce la rezistenta la insulina si la inflamatii, ambele situatii punand in pericol sanatatea creierului. Mai mult, obezitatea este asociata si riscului mai mare de dezvoltare a bolii Alzheimer. 

Consumati mai putin zahar

Asa cum am mentionat anterior, obieceiurile alimentare pot juca un rol important in imbunatatirea memoriei si a concentrarii. Si cum excesul de zahar este o problema generala a populatiei, este indicat un consum mai mic de zahar.

Consumul de zahar este asociat cu multe dintre afectiunile cronice, iar o dieta bogata in zaharuri poate conduce catre o memorie deficitara. Renuntarea la zahar nu aduce doar imbunatatiri ale memoriei, ci reprezinta un real avantaj si pentru sanatate. 

Reduceti consumul de carbohidrati

Consumul alimentelor care contin carbohidrati rafinati poate afecta capacitatea de memorare, dar si de concentrare. Mai mult decat atat, studiile au demonstrat ca o dieta bogata in carbohidrati este asociata cu dementa, reducerea functiei cognitive si declinul cognitiv. 

Consumati alimente cu efect antiinflamator 

Consumul unor alimente bogate in compusi antiinflamatori va poate ajuta sa va imbunatatiti memoria si sa eliminati lipsa de concentrare. Antioxidantii din fructele si legumele proaspete, de exemplu, va pot ajuta sa sustineti reducerea inflamatiilor si sa reduceti stresul provocat de radicalii liberi. Desigur, puteti apela si la alte alimente cu efecte antioxidante benefice pentru memorie si concentrare, asa cum sunt ceaiul verde, turmericul sau cacaoa. 

Evitati consumul de alcool 

Consumul frecvent de bauturi alcoolice poate influenta in moduri negative sanatatea, iar afectarea functiilor cognitive este unul dintre acestea. Consumul de alcool ajunge in cele din urma sa afecteze hippcampusul, acea parte din creier despre care va spuneam ca are un rol vital pentru memorie si concentrare. Asadar, va sfatuim sa evitati pe cat posibil consumul frecvent de alcool. 

Apelati la suplimente naturale 

La Dr.Max puteti gasi o gama variata de suplimente alimentare menite sa sustina memoria si concentrarea. Aceste produse contin adesea amestecuri de ingrediente care se presupune ca stimuleaza memoria, asa cum sunt antioxidantii si acizii grasi Omega-3. Problema cu aceste produse este ca mare parte din ele nu sunt testate si ca exista o multime de informatii despre suplimentele alimentare care nu sunt bazate pe dovezi stiintifice. 

Desigur, acest lucru nu inseamna ca acestea nu aduc numeroase beneficii la nivelul general de sanatate, mai cu seama ca nivelurile scazute de vitamina D au legatura cu reducerea functiei cognitive, iar acizii grasi Omega-3 sunt vitali pentru sanatatea si functionarea creierului. 

In concluzie, functionarea creierului este determinata de o serie de factori, iar sportul, odihna si o alimentatie echilibarata pot ajuta semnificativ la sustinerea memoriei si concentrarii, diminuand riscul aparitiei unor afectiuni cognitive. Tineti cont de toate aceste sfaturi, insa aveti in vedere ca acestea nu reprezinta un inlocuitor pentru sfatul medicului dumneavoastra! 

Show CommentsClose Comments

Leave a comment