Linkurile nofollow sunt link-uri carora li s-a aplicat o eticheta care le spune motoarelor de cautare sa le ignore. Cand Google a lansat prima data link-urile nofollow, a fost una dintre cele mai perturbatoare schimbari din industria SEO pana in prezent.
Insasi natura crearii de link-uri s-a schimbat pentru totdeauna, iar strategiile de incredere precum guest blogging-ul au fost puternic compromise. Valoarea medie a unui link a scăzut, iar securizarea link-urilor care mai pastrau valoarea a devenit semnificativ mai dificila.
Ca sa fim cinstiti, acesta a fost un pas necesar pe care Google a trebuit sa il faca. Construirea de linkuri Dodgy a devenit atat de raspandita, incat site-urile de calitate scazuta, irelevante si uneori rușinoase s-au clasat in topul rezultatelor afisate de motoarele de cautare, pur si simplu pentru ca au pacalit mai multe link-uri. Algoritmul Google a fost batut la propriul sau joc, dar linkurile nofollow i-au oferit gigantului de căutare posibilitatea de a lua din nou decizii.
Cu toate acestea, natura link-urilor nofollow este pe cale să se schimbe, lucru care le-ar putea face viata mai usoara brandurilor care se lupta sa-si construiasca un profil de linkuri apreciat.
Rolul schimbator al linkurilor nofollow
In septembrie anul trecut, Google a anuntat ca modul in care gestioneaza atributul nofollow s-ar schimba de la 1 martie 2020. Anterior, Google a ignorat cu totul linkurile nofollow, eliminand orice beneficii SEO pe care le-ar primi altfel aceste linkuri. Mai important, ei elimina, de asemenea, eventualele sanctiuni pe care le poate primi o pagină / un site web pentru link-uri externe din continut sponsorizat, reclame si comentarii sponsorizate.
Un caz de utilizare comuna il reprezinta blogurile pe care posteaza autorii invitati (guest blogs), in care contribuitorul creeaza legaturi catre propriul site web. Site-ul care gazduieste acest blog poate utiliza atributul nofollow pentru a se asigura ca nu este penalizat pentru link-urile necalitative sau irelevante.
Google a introdus atributul nofollow in 2005 pentru a impiedica proprietarii de site-uri sa vandă linkuri, ca parte a eforturilor sale initiale impotriva spam-ului web. Cu toate acestea, a fost, de asemenea, o miscare menita sa protejeze site-urile web care se angajeaza in schimburi autentice de continut si continut generat de utilizatori (UGC) de a fi penalizate pe nedrept.
Cu toate acestea, incepand cu luna martie, Google nu va mai ignora complet linkurile nofollow.
Google va citi link-urile nofollow ca „indicii”
In loc sa ignore linkurile nofollow in totalitate, Google va incepe sa le citească drept „indicii” incepand cu 1 martie 2020. Aceasta inseamna ca Google va detecta legaturile marcate cu atributul nofollow si apoi va decide daca acest link trebuie inclus sau exclus ca semnal. In esenta, algoritmul Google este acum mult mai inteligent decat a fost in 2005; acum are capacitatea de a analiza link-uri individuale pentru a determina daca acestea prezinta sau nu vreo importanta, vreo valoare.
Atributul nofollow va semnaliza pur si simplu legaturile pe care Google ar trebui sa le analizeze.
Prin urmare, atributul ar trebui sa fie suficient pentru a proteja site-urile de orice penalitati ale linkurilor, dar site-urile pe care le indica aceste link-uri pot fi considerate semnale in algoritmul Google. Cu alte cuvinte, anumite link-uri nofollow pot avea valoare SEO după 1 martie, oferind in acelasi timp proprietarilor site-ului web libertatea de a-i da de inteles motorului de cautare Google ca nu doreste ca link-urile sa fie percepute ca o aprobare.
Desigur, schimbarea face ca gestionarea linkurilor sa fie ceva mai complexa, insa Google spune ca va aduce beneficii tuturor partilor.
„De ce sa nu ignoram complet astfel de linkuri, cum a fost cazul linkurilor nofollow? Link-urile contin informatii valoroase care ne pot ajuta sa imbunatatim cautarea, cum ar fi modul in care cuvintele din link-uri descriu continutul la care fac trimitere. Analizarea tuturor linkurilor pe care le intalnim ne poate ajuta, de asemenea, sa intelegem mai bine modelele de linkuri nefiresti. Trecand la un model de indiciu, nu mai pierdem aceaste informatii importante, permitand, totusi, proprietarilor de site-uri sa indice ca unoa dintre link-uri nu ar trebui sa li se acorde greutatea unei aprobari directe.” – GOOGLE
Nu este insa singurul lucru care se schimba.
Va prezentam doua noi atribute ale linkurilor
Odata ce ai inteles si ai acceptat ideea de atribute nofollow ca indicii, Google doreste sa te familiarizezi cu cateva atribute noi adăugate in familie. Aceasta inseamna ca acum exista trei atribute pe care le puteti utiliza pentru a marca link-uri, fiecare oferind un fel diferit de indiciu pentru Google:
- rel=”sponsored”: utilizati atributul sponsored pentru a identifica linkurile de pe site-ul tau care au fost create ca parte a reclamelor, sponsorizarilor sau a altor acorduri de compensare.
- 2. rel=”ugc”: UGC inseamna User Generated Content (Continut generat de utilizatori), iar valoarea atributului ugc este recomandata pentru linkurile din continutul generat de utilizator, cum ar fi comentariile si postarile pe forum.
- rel =„nofollow”: Utilizati acest atribut in cazul in care doriti sa faceti trimitere catre o pagina, dar nu doriti să implicati niciun tip de aprobare, inclusiv acordarea locului in clasamentul cu rezultatele cautarii unei alte pagini.
Cele doua noi atribute sunt rel=”sponsored” si rel=”ugc”, care va permit să specificati de ce marcati anumite link-uri pentru atentia Google. Asadar, puteti sa marcati acum sectiunea de comentarii de pe blogul dvs. pentru a atribui fiecarui link rel =„ugc”, de exemplu, iar acest lucru va ajuta Google sa inteleaga ca link-urile de iesire au fost create de utilizatori, dvs. avand un control minim asupra calitatii sau relevantei.
De asemenea, pentru continut sponsorizat, reclame si alte oportunitati de continut in care se schimba bani, puteti utiliza atributul rel =„sponsored” pentru a depista care link-uri sunt create ca parte a acordului.
La fel ca nofollow, aceste noi atribute sunt indicii care le aduc in atentia Google – ele nu vor insemna neaparat ca aceste linkuri sunt ignorate complet. Noile atribute, impreuna cu nofollow, ofera motorului de cautare Google mai mult context despre tipul de linkuri pe care le atribuiti si motivul pentru care exista.
Ce inseamna aceasta schimbare pentru editori si comercianti?
Aceste modificari nofollow au un impact relativ scazut pentru editori si marketeri. Dupa cum Google a explicat cand a anuntat prima data schimbarea, anul trecut, nu este necesara modificarea linkurilor nofollow existente pe continut sponsorizat si generat de utilizator. De asemenea, dacă site-ul dvs. web este codat pentru a adauga in mod automat atribute nofollow linkurilor din continut sponsorizat si UGC, nu va trebui sa schimbati codul respectiv.
Linkurile nofollow vor continua sa functioneze ca de obicei, cu exceptia scenariilor in care Google considera ca linkul detine o valoare care ar trebui transmisă. Nu veti fi penalizat pentru utilizarea unor link-uri nofollow atunci cand atributele sponsorizate sau UGC sunt, din punct de vedere tehnic, mai relevante.
Cel mai important lucru pe care trebuie sa il intelegeti este ca mai trebuie sa semnalizati link-uri sponsorizate si link-uri publicitare pentru a evita potentialele actiuni de penalizare. Asigurati-va ca aceste legaturi sunt marcate fie cu atributul nofollow, fie cu atributul sponsorizat, pentru a va proteja impotriva penalitatilor linkurilor. Google nu va va penaliza pentru ca ati utilizat atributul gresit, dar va poate penaliza daca nu ati folosit nici un atribut.
In ceea ce priveste beneficiile SEO, nu veti vedea nimic modificat prin utilizarea noilor atribute, dar e posibil sa vedeti un impact pozitiv din partea site-urilor web care fac trimitere catre site-ul dvs. daca acele site-uri incep sa le foloseasca. Asadar, strategii guest blogging-ul ar putea beneficia de aceasta schimbare atunci cand Google stabileste ca oportunitatea de continut a fost dobandita in mod natural si orice legaturi create sunt atat relevante, cat si suficient de calitative.
Aparitia link-urilor nofollow in 2005 a facut crearea de linkuri semnificativ mai dificila pentru brandurile care s-au bazat pe strategii precum guest blogging-ul si continutul sponsorizat. Din pacate, aceste strategii au fost deturnate de proprietarii de site-uri necinstite si de serviciile SEO necinstite care au obligat Google sa ia masuri. Din fericire insa, algoritmul Google este mult mai inteligent decat a fost la vremea respectiva, iar gigantul de cautare este sigur ca poate stabili care link-uri merita sa treaca valoare de la cele care nu.
Noul sistem de atribute bazat pe indicii ar trebui sa insemne ca brandurile pot primi valoare din link-urile create catre site-ul dvs. web atunci cand au castigat-o cu adevarat, fara ca site-ul web gazda sa riste sa fie penalizat. Nu putem spune cat de generos va fi Google cu link-urile nofollow dupa ce schimbarea va intra in vigoare, dar vrem cu siguranta sa testam acest lucru in lunile urmatoare.