Un magazin online cu produse pentru copii nu e o joaca, ci o treaba serioasa. Un astfel de magazin se poate transforma usor intr-o afacere profitabila, cand exista implicare si dorinta de reusita.

Parintii vor fi intotdeauna preocupati sa ofere produse de calitate copiilor lor. Din acest motiv un astfel de magazin poate inregistra o crestere rapida si constanta

Bineinteles, cea mai mare provocare e sa convingi parintii ca tu le poti oferi solutiile de care au nevoie

Cum faci asta? Si cum te asiguri ca vei reusi sa vinzi online produse pentru copii?

Gasesti in cele ce urmeaza cei mai importanti pasi pentru lansarea unei afaceri, precum si recomandari utile. Chiar daca incepe din pasiune sau dorinta de a acoperi o nevoie, iti poti duce ideea spre succes cand actiunile tale sunt cele potrivite.

Cunoaste industria in care urmeaza sa activezi

Cand spui produse pentru copii, ai de-a face cu o varietate foarte mare de produse. Poate fi vorba de imbracaminte, jucarii, produse de ingrijire, produse pentru siguranta, alimente si altele. 

Va fi foarte dificil sa oferi de toate, mai ales cu o afacere la inceput de drum. Din acest motiv, e bine sa te axezi doar pe cateva tipuri de produse

Vezi ce nevoi descoperi in piata. De ce fel de produse ar fi nevoie? Ce cauta parintii cel mai mult? Poate fi vorba de hainute din materiale de calitate (bumbac) sau jucarii educative. Un studiu de piata te va ajuta sa intelegi mai bine ce fel de produse se cauta. 

Pe langa studiul de piata, vorbeste si cu persoane din anturajul tau. Intreaba-ti prietenii si familia ce produse ar aprecia cel mai mult pentru copiii lor. 

Decide-te asupra produselor

Aici intervine importanta studiului de piata si a research-ului pe care il faci. Trebuie sa stii foarte bine ce vrei sa vinzi, nu doar pentru ca e necesar sa iti cunosti produsele, ci si pentru a gasi cei mai potriviti furnizori.

Calitatea produselor, precum si disponibilitatea stocurilor si livrarea la timp (furnizorul trebuie sa fie de incredere), cantaresc mult in succesul afacerii tale online.

Chiar daca ai un numar mic de produse, poti vinde cu succes daca acestea sunt de calitate si daca serviciile tale sunt impecabile (suport clienti, transparenta, livrare rapida). In timp, iti vei putea creste gama de produse pe masura ce magazinul tau se dezvolta.

Ce nu trebuie sa uiti, referitor la produse, e sa le prezinti cat mai bine. Fiecare produs trebuie sa fie insotit de o descriere cat mai detaliata (nu doar functionalitati, ci si date tehnice, beneficii, avantaje si chiar si dezavantaje formulate ca puncte acceptabile).

De asemenea, afiseaza o galerie de imagini pentru fiecare produs, chiar si un video daca este posibil. Fiindca produsul nu se poate vedea fizic si atinge, ajuta mult sa oferi imagini din toate unghiurile si cum se foloseste produsul respectiv.

Pune la punct un plan de business

Pentru a diminua cat mai mult riscurile si lua cele mai bune decizii referitor la actiunile pe care le vei intreprinde, ai nevoie de un plan de business. Nu e recomandat sa lansezi o afacere fara un astfel de plan. 

Incearca sa faci planul cat mai detaliat posibil. De asemenea, pune pe hartie fiecare aspect, idee, pas pe care vrei sa il faci, inclusiv obiectivele dorite. Va fi mai usor sa urmaresti tot ce ti-ai propus si sa faci schimbari cand si unde trebuie.

Ce ar trebui sa cuprinda planul de business? Gandeste-te la brand (denumire), portofoliul de produse, furnizori, parteneri (curieri, procesatori de plati, ambalaje etc.), tipologia de client, strategia de vanzari, metode de promovare, oportunitati, riscuri, estimari financiare (cheltuieli si profit), strategie de implementare a actiunilor.

Castiga increderea parintilor

Desi vinzi produse pentru copii, parintii sunt cei care le vor cumpara

Asadar, lor trebuie sa le castigi increderea. Lor trebuie sa le demonstrezi ca produsele tale sunt cele mai potrivite pentru copiii lor.

O descriere cat mai detaliata, dar si dispozitia de a oferi sfaturi si consiliere (telefonic), poate ajuta foarte mult o afacere online cu produse pentru copii. 

Poti oferi produse sau mostre cunoscutilor tai si sa ii rogi sa iti lase o parere/review despre produs in magazinul tau. 

Poti cere chiar si poze sau video-uri (atat prietenilor cat si clientilor), in care se bucura de produsele tale, pentru ca sunt cele mai bune dovezi de afisat in social media.

Fa-ti magazinul online cunoscut

Dupa ce ai pregatit tot planul de business, e timpul sa pregatesti magazinul online pentru lansare. In timp ce incarci produsele si te ocupi de detaliile vizuale, poti incepe cu campanii de prelansare. E intotdeauna bine sa pregatesti audienta in acest fel. 

Curiozitatea creste, iar oamenii vor fi mai dispusi sa vada despre ce e vorba si ce le ofera brand-ul tau.

Dupa lansare, continua sa iti promovezi magazinul si produsele. Foloseste-te de toate uneltele la indemana, atat platite cat si organice (fara plata) pentru a ajunge la cat mai multi clienti.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment