Turboalimentatorul (denumit de obicei turbosuflanta) este o componenta a motorului montata pe vehiculele diesel si pe benzina. Cu toate acestea, majoritatea soferilor nu stiu cum functioneaza si ce sa ia in considerare in timpul conducerii.
La ce se foloseste turbosuflanta?
Turbosuflanta creste performanta motorului cu ardere interna. Intr-adevar, motorul isi obtine puterea din arderea dintre un amestec de aer si combustibil. Cu cat motorul este alimentat mai mult de acest amestec, cu atat castiga mai multa putere.
Pentru a creste capacitatea de volum a motorului, volumul cilindrilor este adesea crescut sau se adauga un cilindru suplimentar. Acelasi rezultat se obtine prin injectarea mai multor aer in cilindri. Acesta este rolul turbocom turbosuflantei.
Cum functioneaza?
Un vehicul fara turbosuflanta injecteaza doar aer proaspat (din exterior) in procesul de ardere. Turbosuflanta va utiliza si gazele de esapament eliberate de motor: aceasta imbunatateste performanta motorului, reducand in acelasi timp consumul de combustibil si emisiile de particule.
Turbosuflanta este echipata cu o turbina si un compresor de aer actionat de gazele de esapament. Gazele de esapament eliberate de motor prin colectorul de esapament sunt directionate catre camera de ardere in care se afla rotorul. Printr-un arbore comun, acesta actioneaza rotorul compresorului, situat pe cealalta parte a dispozitivului (denumita adesea „sectiunea rece”), care comprima aerul furnizat motorului.
Deoarece aerul comprimat contine mai mult oxigen intr-o unitate de volum, devine posibil sa se creeze conditii mai bune pentru procesul de ardere. O cantitate mai mare de aer combinata cu o cantitate suplimentara de combustibil poate fi utilizata pentru a creste puterea motorului sau, ca in cazul motoarelor diesel, permite o combustie mai buna, prin reducerea considerabila a cantitatii de poluanti emisi si cresterea capacitatii motorului. randamentul motorului.
Bi-turbo: ce este?
Multe motoare cu turbosuflanta au doua turbocompresoare in loc de unul. Aceste doua turbine sunt putin mai mici si impart fluxul de evacuare din cilindri. Astfel, daca sistemul este echipat cu 6 cilindri, fiecare turbo va folosi 3 dintre acesti cilindri. Principalul avantaj al acestui cuplu turbo este reducerea greutatii in comparatie cu un singur turbo mare.
Pentru a avea suficienta putere, un singur turbo de dimensiuni impunatoare ar avea nevoie de mai multa energie. Prin urmare, vehiculul ar avea nevoie de performante mai mari ale motorului pentru a accelera.
Acest lucru nu este cazul daca masina voastra este echipata cu bi-turbos care asigura suficient aer comprimat, chiar si la viteze mici. Acestea furnizeaza, de asemenea, suficienta energie atunci cand viteza este mai mare.
Turbo lag: ce este?
Turbo lag se refera la un timp de raspuns anormal de lung al turbosuflantei dupa ce a fost atinsa o anumita viteza. In zilele noastre, aceasta problema nu mai este obisnuita. Acesta este motivul pentru care acest termen se refera in schimb la turbocompresoare din anii ’90.
Cat dureaza tirbosuflanta?
De obicei, tirbosuflanta dureaza atat timp cat motorul si nu trebuie inlocuit. Cu toate acestea, durata de viata a turbocompresorului depinde de diferiti factori, astfel incat uneori poate fi necesara o inlocuire sau o reparatie. Toate acestea se pot face cu usurinta la service-ul auto cu turbosuflante Cluj.