A avea o masina aduce mari avantaje si confort, dar reprezinta si responsabilitati si cheltuieli necesare mentinerii lor in stare buna, mai ales dupa o anumita perioada de viata.

Se estimeaza ca, odata ce cei cinci ani de utilizare continua au trecut, conditiile mecanice si functiile masinii pot incepe sa se deterioreze. Toate piesele masinii se uzeaza de-a lungul anilor si, bineinteles, kilometrii.

Retineti ca unele piese se uzeaza mai repede decat altele, acestea sunt cele care necesita mai multa atentie, deoarece acestea pot duce la probleme mari, cum ar fi oprirea functionarii masinii si trebuie sa obtineti un transport pentru a  lua masina si a o duce catre mecanicul dvs. Situatia poate fi complicata prin faptul ca nu dispuneti de  timpul necesar pentru a duce masina la service  si pentru a obtine inlocuirea partii deteriorate, vezi detalii aici.

Tipul de piese de schimb

Daca va simtiti pierdut printre mai multe optiuni si nu stiti daca sa decideti sa cumparati o piesa de schimb noua sau utilizata, va vom ajuta cu cateva sfaturi practice.

Retineti ca cel mai frecvent factor in luarea unei decizii este costul. Nu este intotdeauna recomandabil sa alegeti cea mai ieftina piesa de schimb, deoarece poate deveni cea mai scumpa prin faptul ca nu functioneaza asa cum ar trebui. Pentru a evita caderea in aceasta situatie, luati in considerare aceste elemente:

1- Verificati daca piesa nu face parte din triunghiul de siguranta (frane, anvelope si suspensie)

Cel mai indicat lucru in aceasta situatie este sa va decideti cu privire la piesele de schimb noi. In acest tip de componente, nu ar trebui sa se lase nicio oportunitate la erori care ne pun integritatea in pericol. Acestea trebuie sa functioneze optim, mai ales daca aveti de gand sa iesiti pe drum cu masina zi de zi.

2- Evaluati daca este o piesa indispensabila

In acest caz, decizia depinde de cat de indispensabila este piesa pentru a indeplini o utilizare specifica a vehiculului dumneavoastra.

Daca, de exemplu,  utilizati masina pentru a va deplasa  si in timpul noptii, luminile sunt foarte importante; pe langa politia care va poate amenda  pentru ca nu le aveti in functiune, puteti avea accidente daca acestea nu functioneaza corect si ceilalti participanti la trafic nu va observa.  Intr-un plan de urgenta puteti cumpara o piesa de schimb folosita ca o urgenta  si o puteti inlocui ulterior cu una mai potrivita si binentele, noua…

3 – Obtineti cele mai multe date de la piesa de schimb

Cel mai bine este sa cercetati lucruri de genul: cat timp a fost folosita piesa respectiva? Ce kilometraj ai de cand ai inlocuit piesa ? Cine este producatorul piesei?

4 – Investigarea costurilor

Aruncati o privire pe internet sau in diverse magazine, astfel incat sa stiti pretul standard al pieselor, atat noi, cat si utilizate. Deci, puteti decide daca vi se potriveste sau nu. Uneori este mai bine sa cumparati  piese noi, deoarece diferenta de pret este mica. Garantia este un alt element pe care nu-l poti trece cu vederea.

Aspecte interesante din istoria masinilor

Masinile electrice erau disponibile la mijlocul secolului al XIX-lea, dar au cazut in dizgratie dupa ce Henry Ford si-a dezvoltat modelul T, potrivit Departamentului SUA pentru Energie . In ultimii ani, totusi, masinile electrice au revenit. Peste 159.000 de masini electrice vandute in Statele Unite chiar in 2016, cu mai mult de jumatate din cele din California. Aceasta tehnologie, ca si motorul cu ardere interna, are, de asemenea, o istorie lunga, care este dificil de indicat catre un inventator.

Doi inventatori sunt creditati de inventarea independenta a primei masini electrice: Robert Anderson, un inventator scotian si Thomas Davenport, un inventator american, in anii 1830, conform AutomoStory . Prima baterie reincarcabila a fost inventata in 1865 de Gaston Plante, un fizician francez, care a inlocuit bateriile nereincarcabile utilizate in primele modele ale masinii electrice. Cateva dintre inovatiile urmatoare includ:

Camille Faure, chimist francez, in 1881 a imbunatatit designul bateriei plumb-acid de la modelul Plante pentru a face din vehiculele electrice o alegere viabila pentru soferi.

William Morrison din Des Moines, Iowa, a fost primul care a construit cu succes o masina electrica in Statele Unite in 1891.

Camille Jénatzy, un sofer de masina de curse belgian, a construit si a condus o masina electrica, stabilind un nou record de viteza pe teren de 100 km / h in 1899. Masina sa se numea La Jamais Contente (ceea ce inseamna „cel care nu este niciodata multumit”) .

Ferdinand Porsche, un inginer auto german, a inventat prima masina hibrida in 1900.

Thomas Edison a dezvoltat o baterie nichel-alcalina in 1907, care era mai durabila si mai putin periculoasa decat bateria plumb-acid utilizata in masini. Bateria nu a fost folosita de majoritatea consumatorilor, deoarece a avut un cost initial mai mare, dar a fost implementata in camioanele de livrare ale mai multor companii datorita durabilitatii sale si a razelor de actiune mai lungi.

Show CommentsClose Comments

Leave a comment